לוגו לשכת האתיקה
חיפוש

דילמות

שם האירוע: טיפול רפואי כושל בחולה קרדיולוגי

תיאור האירוע

חולה ביחידת טיפול נמרץ, מצבו מתדרדר וזקוק להחייאה. הרופא אינו משתלט על הפעולה. האחות מציעה לקרוא לרופא בכיר לעזרה. הרופא מסרב. מה עלי לעשות?

הגדרת הדילמה: אם אעקוף אותו ואקרא לרופא בכיר, אגן על החולה אך אתעמת עם הרופא. אם לא אעשה דבר מצב החולה ידרדר אך אשמור על יחסים טובים עם הרופא.

אמונות

  1. אמונה אישית: הדאגה הראשונית היא לטובת החולה ושמירתו מנזק אפשרי.
  2. "אני מאמין" מקצועי כפי שמבוטא ע"י הקוד האתי:

כבוד האדם- למטופל זכות לקבל טיפול העונה על צרכיו הבריאותיים.

איכות ובטיחות-למטופל זכות לקבל טיפול מקצועי, מיומן ובטוח.

אמון-למטופל זכות לקבל טיפול המושתת על יחסי אמון.

בריאות וחברה-לייצג אוכלוסיות חלשות בסיכון ולדבר בשמם.

אפשרויות לפעולה (מגוון האפשרויות הטובות יותר והטובות פחות):

  1. להישמע לרופא
  2. לקרוא לבכיר
  3. לקרוא לייעוץ אחות כללית
  4. להתעמת עם הרופא

החלטה לפעולה:___________________________________________________________________________________________________________________________________________

נושאים לדיון: סמכות ואחריות מקצועית

הכללה למקרים או אירועים דומים והצעות לנוהל:

משמעות ההתרעה על טיפול לא קומפטנטי.

עקרונות מוסריים: הבאת תועלת, מניעת נזק, אוטונומיה, צדק חובה מקצועית מוסרית.

שלחו במייל
הדפיסו
שתפו בווטסאפ